Vestiging
Taal  
  
Home    |   Over ons    |    Software    |    Oplossingen    |    Strategische Partners    |    Nieuws & Media    |    Documenten    |    Contact

SEGMENTEN


Fatih Yasar
Team Manager
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mobiel
 

Alles wordt mobiel. Werd met een mobiele telefoon een paar jaar geleden uitsluitend nog gebeld of een sms-bericht verstuurd, de technologie heeft zich dusdanig snel ontwikkeld dat het mobieltje van nu eigenlijk een mini-pc is geworden. En voor veel mensen een onmisbare mini-pc. Want de nieuwe generaties mobiele telefoons zijn complete portals geworden. We bellen ermee, versturen en ontvangen e-mails, sms-berichten en videoboodschappen, we beluisteren er muziek mee, surfen ermee op het internet, verzamelen en versturen er informatie mee en kijken er televisie op. Zowel voor de particulier als voor de zakelijke gebruiker geldt: het mobieltje is onmisbaar, er valt niet aan mobiele applicaties te ontkomen.

De markt wordt nu dan ook overspoeld met mobiele producten, diensten en apps en het is zeker dat de industrie van mobiele applicaties zich in een snel tempo verder zal ontwikkelen. Voor ondernemers biedt de toekomst van mobiele applicaties aantrekkelijke zakelijke kansen.

Trends mobiele industrie
Triodor onderscheidt verschillende trends die de komende jaren de markt en industrie voor mobiele applicaties zullen bepalen.

Zo zullen microbetalingen een hoge vlucht nemen. Steeds minder mensen zullen bijvoorbeeld nog met cash, een pinpas of chipcard betalen. In plaats daarvan zal het gewoon zijn om met het mobieltje te betalen. Hetzij door geld realtime over te maken, hetzij door het mobieltje voor een scanner te houden.

Nu de traditionele manier van adverteren steeds minder effect sorteert en mensen meer tijd met hun mobieltje doorbrengen in plaats van voor radio en televisie, wordt ook mobiel adverteren steeds interessanter voor commerciële partijen. Er is immers een gegarandeerd bereik, de advertenties kunnen in hoge mate gepersonaliseerd worden en het resultaat van een marketinginspanning is direct meetbaar.

De markt voor apps voor de mobiele telefoon zal verder groeien. En dan met name de zakelijke markt.

Locatiegebaseerde technologieën worden steeds geavanceerder en gebruiksvriendelijker. Dergelijke zogeheten locative technologies stellen mensen in staat om zichzelf en anderen in een specifieke geografische locatie te positioneren en om informatie aan een bepaalde locatie te koppelen.

Ditzelfde geldt voor technologieën en toepassingen die specifiek gericht zijn op social media-omgevingen zoals Twitter, Hyves en Facebook. Naarmate het gebruik van social media toeneemt en social mediaplatforms en -omgevingen zich uitbreiden en geavanceerder worden, zal ook het aantal socialmedia technologieën groter worden.

Een andere ontwikkeling heeft betrekking op de technologie van augmented reality. Deze technologie houdt zich voornamelijk bezig met het zo realistisch mogelijk toevoegen van computergemaakte beelden aan rechtstreekse, reële beelden. In plaats van informatie (of advertenties) af te beelden op klassieke en geïsoleerde beeldschermen, worden de data geprojecteerd in het gezichtsveld van de gebruiker.

Een laatste, en misschien wel de belangrijkste trend is de sterk verbeterde beveiliging van applicaties en technologieën die een drijvende kracht achter al deze ontwikkelingen is en die geschaalde commercialisering mogelijk maakt.

Kortom, er staat dus veel te gebeuren in de markt voor mobiele toepassingen. Doordat mobiele technologie echter relatief nieuw is, zijn ervaren ontwikkelaars op dit terrein zeer dun gezaaid. Triodor heeft gelukkig weinig moeite deze professionals te vinden en aan zich te binden. We vertellen u graag waarom.

CLICK VOOR MEER SEGMENTEN

Over Ons
•  Cultuur
•  DDF
•  Vacatures
Software
•  Strategie
•  Projecten
•  Scrum
 
Oplossingen
•  Strategie
•  Segmenten
 
Strategische Partners
•  TTI
Nieuws&Media
•  Nieuws
•  Media
•  Blogs
Documenten
•  Overige
Contact